Mietków
Gmina na fali
Mietków
Gmina na fali
Mietków
Gmina na fali
Mietków
Gmina na fali
Mietków
Gmina na fali
Mietków
Gmina na fali
Poprzedni
Następny

Mietków - Gmina na Fali

Punkt Potwierdzający Profil Zaufany w Urzędzie Gminy Mietków

Punkt Potwierdzający Profil Zaufany w Urzędzie Gminy w Mietkowie

Logo Profilu zaufanego

Uprzejmie informujemy, że Minister Cyfryzacji wyraził zgodę na pełnienie przez Urząd Gminy w Mietkowie funkcji Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany ePUAP.

Przedsiębiorco, załóż profil zaufany już dziś! – komunikat Ministerstwa Cyfryzacji

   Profil zaufany
Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelnienia (podpisywania) obywateli w systemach e-administracji (m.in. ePUAP, CEIDG, ZUS, Urząd Skarbowy oraz Urzędy Gmin, Powiatów, Województw i centralnej administracji rządowej). Dzięki profilowi zaufanemu obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca

   Jak to zrobić?
Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu Profil Zaufany, następnie złożyć wniosek o potwierdzenie profilu. Po potwierdzeniu profilu zaufanego obywatel może załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych (np. Urzędów) – bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej. Jest to łatwo dostępny i bezpieczny elektroniczny kanał udostępniania usług publicznych.

   Profil zaufany to zestaw danych, które identyfikują obywatela w systemach podmiotów wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania (podpisywania). Posiadając nazwę użytkownika (login) i hasło oraz telefon komórkowy (na który za pomocą SMS-a przesyłany jest jednorazowy kod autoryzacyjny), obywatele mogą załatwić wiele spraw urzędowych – np. wysłać pismo do Urzędu Gminy, założyć firmę przez internet czy elektronicznie sprawdzić i opłacić składki ZUS.

   W jaki sposób można założyć profil zaufany?
Z konta założonego na portalu Profil Zaufany wysyłamy wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie Profilu w Punkcie Potwierdzającym Profil Zaufany. Musimy się w tej sprawie udać do Urzędu Gminy w Mietkowie (w ciągu 14 dni od złożenia elektronicznego wniosku), gdzie potwierdzimy swoje dane osobowe przed urzędnikiem który porównuje je z wprowadzonymi do systemu. Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego lub paszportu, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status profilu zaufanego. Po uwiarygodnieniu danych właściciel profilu zaufanego może posługiwać się nim w kontaktach z administracją w sposób podobny, jak podpisem elektronicznym.

   Sposób działania
Profil zaufany działa jak odręczny podpis. Właściciel loguje się na stronie Profil Zaufany wybiera usługę, którą chce zrealizować (np. wysłać pismo do Gminy), wypełnia wniosek, podpisuje go profilem zaufanym, a następnie wysyła wniosek do Urzędu.

   Lokalizacje
Zapraszamy do Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany, który mieści się w Urzędzie w Mietkowie w sekretariacie Urzędu pok. Nr 3 parter.

Profil Zaufany należy przedłużyć raz na 3 lata

 

Print Friendly, PDF & Email
Skip to content